vacature

Vastgoedmanager maatschappelijk vastgoed

Dit is Vastestate

Door een duidelijke focus op het in-company ontzorgen van onze klanten voeren wij ons vastgoedmanagement werk projectmatig uit namens onze klanten. Dit kan zijn d.m.v. een afgebakend project om orde op zaken te stellen of meer permanent als gekozen ‘rechterhand’ in de operationele en/of tactische dienstverlening. Zo zijn wij altijd bereikbaar door onze 24/7 customer excellence servicedesk in geval van calamiteiten en hebben wij een uitgebreid internet portaal voor al onze klanten. Wij werken in Rotterdam vanuit twee kantoren op de Noord oever (Haringvliet, oude haven) en Zuid oever (RDM, Heijplaat).

Wat is de meerwaarde van het Vastestate in-company principe?

Onze in-company werkwijze refereert naar een maatwerkoplossing voor de klant en haar medewerkers. Onze in-company werkwijze is écht maatwerk voor de klant. Want elke klant heeft zijn eigen karakter en daarbij horende gewenste werkwijze. Door de maatwerkoplossing is er meer privacy en vertrouwelijkheid om interne bedrijfszaken te benoemen en te bespreken. Hierdoor bouwen wij een persoonlijke vertrouwensband en meerwaarde voor beide organisaties op. Door intensief samen te werken met onze klant wordt teambuilding, integratie, gedragen kennisniveau en motivatie gefaciliteerd.

Onze missie

We werken aan een wereld waar maatschappelijk én financieel rendement hand-in-hand kunnen gaan. Onconventionele consultants die de maatschappelijke opdrachten behandelen alsof het ons eigen vermogen en project is.

Strategie

Vastestate kiest nooit de weg van de minste weerstand en is zich bewust van de sociaal maatschappelijke context waarin ze opereert. We zijn het verlengstuk van de opdrachtgever. We werken beter dan een interne afdeling doordat het ons focusgebied is en ons er in hebben gespecialiseerd. We werken met grote betrokkenheid door toepassen van onze Klant Service Teams. Eigen mensen specifiek voor onze klant. Door in de huid van de opdrachtgever te kruipen en als consultant vooruit te denken, ontstaat een hechte vertrouwensband en dus kundigheid en kwaliteit. We kunnen hierdoor snel schakelen en zijn altijd inzetbaar en erg flexibel.

Dit is onze vastgoedmanager

Een vastgoedmanager binnen Vastestate is eindverantwoordelijk voor het welslagen van het Klant Service Team (KST) en dus voor het beheer van vastgoedportefeuilles van specifieke klanten. Het KST bestaat, naast jou, uit een technisch manager, twee medewerkers vastgoedmanagement, een medewerker technisch beheer, een medewerker beheer administratie en een ‘single point of contact’ op onze servicedesk. Afhankelijk van de portefeuille wordt jouw team uitgebreid met een of meerdere huismeesters.  

Als team zorg je voor een optimale balans tussen het financiële en maatschappelijke rendement van de portefeuilles. In jouw rol als vastgoedmanager is het van groot belang om jouw objecten te omarmen en zorg te dragen voor een hoge mate van huurderssatisfactie binnen de kaders van je opdrachtgever. Wij werken voor uiteenlopende opdrachtgevers met een diversiteit aan vastgoed. De kracht zit in de veelzijdigheid van de functie én de vastgoedmanager zelf!

Een belangrijk doel van een vastgoedmanager bij Vastestate is perfect en volledig (proactief) kunnen adviseren aan opdrachtgevers en het managen van mensen en middelen om je projecten naar tevredenheid van de opdrachtgevers en huurders uit te voeren binnen het gestelde budget en tijdsbestek. Je leidt en adviseert zelfstandig projecten op zowel commercieel, technisch, organisatorisch als financieel vlak. Alles met de focus op in control zijn van je KST en geldende wet- en regelgeving. Je houdt controle, grip en het totaaloverzicht over de in beheer zijnde vastgoedportefeuilles. De vastgoedmanager heeft (veelal op eigen initiatief) veel contact met de opdrachtgever en derden, gericht op informatie-uitwisseling, afstemmingen en het aandragen van oplossingen bij problemen in vastgoeddossiers. Deze communicatie dient met de nodige tact, conflictbeheersing en overtuigingskracht te verlopen. Accuratesse is vereist bij het coördineren van (huur)dossiers, maken van (bindende) afspraken/beleidsnota's en controlerende activiteiten voor je eigen portefeuille.

Een greep uit de werkzaamheden waar je als vastgoedmanager mee bezig bent:

Coaching, begeleiding en kennis verrijking van (junior) vastgoedmanagers, zorgen voor het behalen van toebedeelde project- en teamdoelstellingen, je signaleert en deelt actief acquisitiekansen voor Vastestate, je zorgt ervoor dat jouw KST functioneert en de doelstellingen vanuit de jaarplannen worden gerealiseerd en tijdig worden behaald, je onderhoudt de relaties met de eigenaren, (VVE) beheerders, verhuurders en medehuurders, je stelt zelf de contracten en voorwaarden op voor de locaties, je zorgt voor maximaal contact en actief aanwezig zijn op locatie bij het vastgoed wat je beheert, je bewaakt en overziet de KWIPS (Klachten, Wensen, Informatie, Planmatig en Storingen) vraagstukken en zorgt dat je dus altijd in control bent met je portefeuille, je zorgt dat je met je KST en onze servicedesk zo weet te schakelen zodat je precies weet wat er in jou portefeuille gebeurt, proactief bijdragen aan het verbeteren van (interne) processen en tenslotte zorg je er voor dat je exact weet wat er speelt binnen de portefeuilles en vertaalt dit naar een heldere management rapportages.

Wat verwachten wij van jou?

Je hebt een afgeronde bouw- of werktuigkundige opleiding op HBO-niveau. Tenminste vijf jaar aantoonbare relevante werkervaring op het gebied van gebouwbeheer, onderhoudsadvisering en/of inspecties op zowel werktuigbouwkundige en/of elektrotechnische en/of bouwkundig gebied.

Je bent een sterke persoonlijkheid welke gewend is om procesmatig te werken en weet dit vóóral goed te communiceren en mensen te overtuigen. Verder ben je proactief naar opdrachtgevers en collega’s. Je bent sterk in plannen, organiseren, adviseren en hebt een goed probleemoplossend vermogen.

Ook ben je goed geïnformeerd over markt- en technologische ontwikkelingen vooral met het oog op duurzaamheid en weet dit ook aan de klant over te brengen. Je signaleert kansen en weet deze op waarde te schatten en ernaar te handelen en zoekt steeds naar mogelijkheden de bedrijfsvoering te verbeteren.

Tenslotte ben je communicatief vaardig en weet je naar de collega’s een duidelijke visie en strategie te formuleren.

Basiscompetenties en kennis

  • Je bent sterk analytisch ingesteld en bent doortastend;
  • Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal;
  • Je bent klantvriendelijk, servicegericht, stressbestendig, accuraat en dus schrijf je foutloos memo’s en brieven;
  • Je beschikt over een hands-on mentaliteit en improvisatievermogen;
  • Je bent flexibel (geen 9 tot 5 mentaliteit), een teamspeler, initiatiefrijk en kunt goed multitasken;
  • Je signaleert landelijke ontwikkelingen en vertaalt deze naar wat dit betekent voor jouw team;
  • Je kan goed overweg met MS Office;
  • De vastgoedmanager heeft reeds één of meerdere Prince II certificaten en VOL-VCA certificaat behaald of zal deze binnen een half jaar nadat de loopbaan bij Vastestate is gestart behalen; 
  • De vastgoedmanager verstrekt bij indiensttreding een recente VOG-verklaring;
  • Je bent gewend te werken met de veelgebruikte vastgoedmanagementsystemen/FMIS, bij voorkeur Informant en O-prognose.

Procedure en vervolg

Wij zijn op zoek naar een m/v die al ervaring heeft in een vergelijkbare functie. Vastestate biedt een dienstverband van minimaal 32 uur en heeft marktconforme arbeidsvoorwaarden.

Het werkgebied is Rotterdam-Rijnmond en je werkt vanuit onze twee kantoren in Rotterdam.

Is dit jouw nieuwe baan? Stuur dan voor 18 februari 2021 je motivatie en CV naar Ellen Vink via ellen@vastestate.nl.

Voor meer informatie over de functie kan je contact opnemen met Maarten de Bruijn via 06 - 28 90 14 23.

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.